Pages

Thursday, April 10, 2014

SATU JAM LEBIH YANG ISTIMEWA...

Assalamu'alaikum...

Apa khabar semua?  Harapnya korang semua sihat walafiat.  Insya-Allah...

Semalam ada talk kat KUIN pasal Ahmad Ammar. Aku pergi pukul 10. Pukul 11 aku balik.Haha, sejam ja kot aku kat situ. Dapat la jugak aku dengar suara dan tengok muka mak ayah Ammar secara live. Bangga gila aku rasa padahal bukan dapat salam dengan mak Ammar pun. Haha..

Tapi, pagi tadi time mama aku kejut bangun tidur, mama cakap, "abah ajak Encik Azam mai rumah. Nanti bagi la buku Ammar(buku tu memang ada ja kat sebelah aku time aku tidur..lol) ni kat dia suruh dia sign. Semalam ramai orang mintak dia sign." Aku just jawab, "hmmm,hmmmm.."

Then, nak dekat 8.30 pagi tu Encik Azam dan Puan Azlina sampai kat rumah kitorang bersama-sama beberapa orang lagi. 8 orang tetamu la kiranya pagi tadi. Alhamdulillah, ramah-ramah semuanya.





Ni semua rezeki daripada Allah, aku tak dapat tengok mak ayah Ammar dengan dekat semalam, tapi pagi ni diorang breakfast kat rumah aku siap.  Aku tak dapat mintak autograf mak ayah Ammar semalam, tapi pagi ni aku dapat jugak peluang tu.  Aku tak dapat bergambar dengan mak ayah Ammar semalam, pagi ni aku dapat peluang untuk bergambar dengan diorang.  Alhamdulillah, memang aku tak sangka semua ni.




Puan Azlina gelak sebab Encik Azam tulis ucapan untuk abah aku.  Encik Azam pulak jawab," la, kenal bapak dia je. Takpe lah, share.."  Haha..Terima kasih Encik Azam dan Puan Azlina..=)

Mak Ammar tanya aku SPM dapat apa, apply mana bagai. Aku jawab aku applied UIA, asasi farmasi. Beliau tanya aku taknak pergi Turki ke.  Senyum ja lah mampu.  UIA dekat sangat katanya.  Takpa Puan Azlina, mana tahu kalau saya study UIA nanti, saya dapat join GPTD.  Haha..

Ayah Ammar pulak sembang pasal Risalah An-Nur dengan abah aku.  Aku pun nak jugak mencelah bagitau aku tengah baca novel pasal Badiuzzaman Said Nursi tapi tak habis lagi.  Ayah Ammar ingat aku baca Risalah An-Nur tak habis lagi, then beliau cakap," Apasal tak habis lagi? Kena bagi habis laa.." Erk, aku macam okay speechless kejap sambil pikir kat mana aku nak cari Risalah An-Nur tu.


Habis breakfast, sesi autograf bagai, time for group photo!









Mak Ammar friendly sangat.. suka aku. Cara percakapan tu ada bunyi loghat utara. Tak pasti pulak asal mana mak Ammar ni.  Akak yang tudung peach tu pulak ajak pergi ofis diorang kalau aku pergi Gombak..Huhu, insya-Allah, nanti sampai la sana.  Sungguh pertemuan yang tak disangka ni sangat bermakna! Rasa macam Ammar pun ada sekali. Sungguh kematian Ammar tu satu kematian yang menghidupkan.  Alhamdulillah, syukur terima kasih Ya Allah...


Al-fatihah untuk Ahmad Ammar...

May Allah bless us, ameen...


11 comments:

Az-zahrah Md Daud said...

wah2, rezeki rezeki.. km pulak excited! haha. tumpang bangga. :)

Nur Najihah said...

Az-Zahrah Md Daud: haha..alhamdulillah.. :)

Nurul Izzah said...

Wah.. Bestnya dapat jumpa parents arwah. Semoga ampa dapat sinaran nur yang lebi bermakna daripada depa. Hehe. Al-Fatihah untuk arwah.

Nur Najihah said...

Nurul Izzah: haha, alhamdulillah..insya-Allah ameen.. :)

Meilina Utomo said...

Love your inspiring blog :)

xoxo
http://singingthumbelina.blogspot.com

Nur Najihah said...

Meilina Utomo: thank you..keep reading okay! =)

MNa said...

tumpang gembira, nur-imouto! :D

Nur Najihah said...

MNa: thanks onee!

Wafi Remli said...

Tahniah

Nur Najihah said...

Wafi Remli: thank youu.. =)

Petite Yeoja said...

It's my first time here.
I love your blog <3

g-carinoo.blogspot.com